"Anti-kahramanlarla ilgileniyorum, daha film başlamadan enkaz halinde olanlarla, anti sosyal enayilerle. Ama yalnızca gizli sırları, yavaşça açılan insani yönleri olanlarla... " Tobias Nölle (Yönetmen )
Her parti biter ve arkasinda yalniz hisseden insanlar birakir.
Aloys, yıllardır birlikte yaşadığı ve bir dedektiflik bürosunu birlikte yürüttüğü babasının kaybının ardından, sanki hayatının iplerini elinde tutmasını bu sağlayacakmış gibi, aynı melankolik rutine devam eder. Ta ki bir gün, içinde onun için çok değerli video kayıtlarının olduğu bir çanta çalınıncaya kadar; Aloys'un iş için ya da kendisi için çektiği, hayatla bağlarını tutan kayıtlardır bunlar. Avcı, av olmuştur artık. Kasetler ona geri gönderilir. Ancak Vera isimli, onun hakkında çok şey bilen birisi Aloys'u 'telefon-yürüyüşü' adını verdiği bir oyunun içine çekmeyi başarır. Telefon-yürüyüşü, utangaç mizaçlı insanlar için yaratılmış, onları telefonla konuştukları insanın tarif ettiği yerlere ve durumlara sürükleyen bir oyundur. Filmin keskin ve köşeli estetiği, filme hakim olan pastel renklerle bir tezat yaratıyor; Aloys'un algısının, yanılsamalarının ve hayal dünyasının içine doğru yol aldıkça, hayatla fantezi, sevgiyle sonsuz yalnızlık arasında bir yerlere düşüveriyoruz.
2016 BERLIN, KARLOVY VARY, LOCARNO, BUSAN
İsviçreli yönetmen Tobias Nölle New York'ta Görsel Sanatlar Okulu'nda sinema okudu. 2008 yılında yazıp yönettiği, birçok uluslararası festivalde gösterilen ve ödül kazanan kısa filmi René (2008) ile tanınıyor. Aloys: Aşık Olamayan Adam (2016) Nölle'nin ilk uzun metrajı.